
Maustetytöt är tillbaka med ny musik och turné Senast de turnerade sålde var biljetttyrcket högt och spelnngarna sålde slut och nu är Finlands tveklöst coolaste duo är tillbaka med en nya singeln ”Oslo Helsinki Berlin Kokkola”. Låten är ett första smakprov från Maustetytöts fjärde album ”Itken jos mua huvittaa” (jag gråter om jag känner för det), som släpps fredagen den 13 mars. Albumet innehåller tio upplyftande låtar som behandlar teman som mobbning i skolan, ätstörningar, svårigheter med att hantera livet och den ständigt annalkande döden. Skivan spelades in i Göteborg och producerades av Gustav Ejstes (Dungen, Amason) och Mattias Glavå. Deras tre tidigare skivor har samtliga fått topplac